Tον τελευταίο καιρό ο χώρος της μόδας έχει συνδεθεί έντονα με τον ακτιβισμό, ιδίως μετά την εμφάνιση των κινημάτων Times Up και #metoo, που έχουν φέρει στην επιφάνεια ερωτήματα, όπως το πώς μπορεί η μόδα να επηρεάσει διεθνή ζητήματα, μέσα από τα shows των μεγάλων σχεδιαστών.

 Η Maria Grazia Chiuri, με τη νέα collection της Dior F/W 2018-19, αποδεικνύει έμπρακτα την τάση αυτή.

Με ένα fashion show, που θύμιζε περισσότερο διαδήλωση, η Chiuri εμπνεύστηκε από τα ’60s και συγκεκριμένα από το κίνημα «Youthquake», το οποίο έκανε την εμφάνισή του τη συγκεκριμένη δεκαετία.

Το κίνημα ξεκίνησε από τους δρόμους του Λονδίνου και σχετιζόταν με τη μουσική και την pop κουλτούρα, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη βιομηχανία της μόδας, αφού αναζητούσε την αυθεντικότητα σε όλα τα επίπεδα.

 Το μοντέλο Ruth Bell «άνοιξε» την επίδειξη, φορώντας ένα sweater, που έγραφε «c’est non non non et non» (It’s no no no and nο), η απόλυτη δήλωση άρνησης και αντίστασης.

Ακολούθησαν εμφανίσεις με kilts από διαφορετικά υφάσματα, καρό και ριγέ σύνολα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διάθεση για ανατροπή.

Όλα τα μοντέλα φορούσαν καπέλα «επαναστατικού» χαρακτήρα, όπως μπερέδες, καπέλα στυλ Μπολσεβίκου κ.α, τα οποία συνδυάστηκαν με τα κατάλληλα παπούτσια ίδιας φιλοσοφίας (μαύρες αρβύλες και τσόκαρα) και τσάντες σε στυλ ταχυδρόμου ή backpacks, από αυτές που θα έβλεπε κανείς να «παρελαύνουν» σε μια διαδήλωση.