Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12 στα πρώτα χρόνια της ζωής συνδέονται με γνωστικές δυσκολίες που σχετίζονται με την επίλυση γρίφων, την αναγνώριση γραμμάτων του αλφαβήτου και την ερμηνεία των συναισθημάτων άλλων παιδιών, δείχνει επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, η ανεπάρκεια Β12 στα μικρά παιδιά συσχετίζεται με χαμηλότερες επιδόσεις σε τεστ γνωστικών επιδόσεων στην ηλικία των 5 ετών.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα επίπεδα βιταμίνης Β12 στην παιδική ηλικία και σε ποικίλες παραμέτρους αναπτυξιακής και γνωστικής λειτουργίας, όπως είναι για παράδειγμα η ικανότητα ερμηνείας περίπλοκων γεωμετρικών σχημάτων και η ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων άλλων παιδιών» αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Ingrid Kvestad, από το ίδρυμα ερευνών Uni Research στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Κατά συνέπεια, η έλλειψη βιταμίνης Β12 καθυστερεί ή εξασθενίζει την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, αναφέρει η μελέτη.

Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται μόνο σε ζωικά τρόφιμα, όπως το κόκκινο κρέας, τα αυγά και το γάλα, επομένως η έλλειψή της είναι συχνότερη σε άτομα που έχουν υιοθετήσει μια αυστηρά χορτοφαγική διατροφή ή σε παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες χορτοφάγους. Συχνή είναι επίσης η έλλειψη σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, κυρίως στη Νότια Ασία.

«Ο αριθμός των παιδιών σε χώρες χαμηλού εισοδήματος που παρουσιάζουν έλλειμμα ανάπτυξης είναι αρκετά μεγάλος. Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι η διόρθωση των επιπέδων βιταμίνης Β12 σε μικρή ηλικία αποτελεί μέτρο ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή ανάπτυξη για τα ευάλωτα παιδιά» αναφέρει η Kvestad.