5 tips από τη health coach του govastileto Ιζαμπέλ Ραζή για να είστε σε φόρμα φέτος τα Χριστούγεννα!

5 tips από τη health coach του govastileto Ιζαμπέλ Ραζή για να είστε σε φόρμα φέτος τα Χριστούγεννα!

Παραδοσιακά, οι γιορτές είναι μία περίοδο που για πολλούς λόγους αφηνόμαστε και ξεχνάμε όλες τις καλές μας διατροφικές μας συνήθειες και τον υγιεινό τρόπο ζωής μας- ξαφνικά γινόμαστε άλλοι άνθρωποι. Και μας κυριεύει ένα «δεν βαριέσαι … γιορτές είναι». Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι συχνά μπαίνει το καινούργιο έτος και έχουμε βάλει 2-3 κιλά και η διάθεση μας είναι στα κάτεργα .. Αντί λοιπόν να ξεκινήσουμε τον καινούργιο χρόνο με χαρά και όρεξη για δημιουργία και επίτευξη νέων στόχων ξεκινάμε με ένα επιπλέον θέμα να λύσουμε, ένα ακόμα βάρος …

Φέτος λοιπόν που είναι όλα διαφορετικά, θα μπορούσες να σπάσεις αυτή την συνήθεια και να πρωτοτυπήσεις.

Σου προτείνω λοιπόν 5 απλά tips τα οποία θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την φόρμα σου και την ενέργεια σου μέσα στις γιορτές και να ξεκινήσεις το νέο έτος με γεμάτες τις μπαταρίες.

1)    Βρες τις υγιεινές εκδοχές των αγαπημένων σου συνταγών. Ολες οι παραδοσιακές συνταγές μπορούν να μαγειρευτούν υγιεινά. Το να τρως υγιεινά δεν σημαίνει ότι πρέπει να πεις αντίο στα αγαπημένα σου φαγητά και να κάνεις βαρετές επιλογές. Ακριβώς το αντίθετο! Οι υγιεινές συνταγές είναι πάντα πιο διασκεδαστικές και δημιουργικές.

Γενικά προσπάθησε να αποφεύγεις το βούτυρο στο μαγείρεμα - το λάδι πάει παντού. Καθόλου τηγανητά. Αντικατέστησε τις πατάτες με πολύχρωμα λαχανικά. Μην ξεχνάς να τρως αρκετή πράσινη σαλάτα. Βάλε χρώμα στα πιάτα που σερβίρεις! Όταν η συνταγή λέει μαγιονέζα χρησιμοποίησε γιαούρτι. Για τα γλυκά, αντικατέστησε τη ζάχαρη με μέλι, σιρόπι αγαύης ή χουρμάδες (κομμένοι σε κομματάκια). Επίσης, αντικατέστησε το απλό παραδοσιακό αλεύρι με αλεύρι βρόμης ή αλεύρι ολικής άλεσης.

2)    Όλα με μέτρο! Σίγουρα δεν είναι κακό να απολαύσεις ένα γιορτινό γεύμα με την οικογένεια σου. Και σίγουρα δεν πρεσβεύω να τα ξεχάσεις όλα! Απλά βρες μία ισορροπία. Καλό θα είναι λοιπόν τα γεύματα πριν και μετά να είναι πλούσια σε καλά θρεπτικά και να κάνεις υγιεινές επιλογές. Αν πχ ξέρεις ότι το βράδυ θα έχεις πλούσια εδέσματα στο τραπέζι, τότε το μεσημέρι φάε μία ελαφριά πράσινη σαλάτα με αβοκάντο και το απόγευμα ένα μήλο. Την επόμενη ημέρα προσπάθησε να μην φας πρωϊνό, θα είναι δώρο για το στομάχι σου και το όλο σου το εντερικό σύστημα. Αν πάλι δεν μπορείς να θυσιάσεις το πρωϊνό σου, τότε την επόμενη μέρα φάε ένα αυγό με μία φέτα ψωμί σικάλεως ή ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι με προβιοτικά στοιχεία (σκέτο).

3)    Μην ξεχνάς την άσκηση. Φέτος μένουμε σπίτι και έχουμε πιο πολύ χρόνο. Αρα μήπως είναι μία καλή ευκαιρία να προκαλέσεις τον εαυτό σου? Αντί να σταματήσεις κάθε μορφή άσκησης, όπως ίσως έκανες τις προηγούμενες χρονιές, μήπως να αυξήσεις την άσκηση σε χρόνο ή σε ένταση.

Αν περπατάς κάθε μέρα 30’ πήγαινε το στα 45’. Αν τρέχεις 5 χλμ. πήγαινε το στα 6 χλμ. Αν παρακολουθείς κάποιο μάθημα on line δύο φορές την εβδομάδα προσέθεσε μία φορά ακόμα. Πίστεψε με, στην αρχή του έτους θα είσαι ευγνώμων στον εαυτό σου.

4)    Δύο ποτήρια νερό 15’ πριν κάθε γεύμα θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις την πείνα σου και να γεμίσει το στομάχι σου. Επίσης, αν αυτό είναι δυνατό, ξεκίνα το γεύμα σου με ωμά λαχανικά.

Πολύ σημαντικό επιπλέον είναι να τρως αργά, να απολαμβάνεις το γεύμα σου και να τρως συνειδητοποιημένα. Όταν βλέπουμε το φαγητό συνήθως μας πιάνει μία ορμή και ξεκινάμε να τρώμε ανεξέλεγκτα. Φέτος λοιπόν που έχεις και παραπάνω χρόνο στην διάθεση σου για όλες τις μικρές χαρές, βάλε φρένο σε αυτή σου την ορμή. Πραγματικά, ένα μυστικό για να διατηρήσεις την φόρμα σου στην περίοδο των εορτών είναι να τρως αργά. Όταν τρως πιο αργά όχι μόνο ευχαριστιέσαι παραπάνω το γεύμα σου αλλά επιπλέον δίνεις χρόνο στο στομάχι σου να δώσει το σήμα στον εγκέφαλο σου ότι έχεις χορτάσει. Ετσι, θα έχεις καλύτερο έλεγχο των ποσοτήτων που μπαίνουν τελικά στο στομάχι σου.

5)    Προσπάθησε να μην αποκλείνεις από τον συνηθισμένο πρόγραμμα του ύπνου σου. Κράτα τις 7-9 ώρες ύπνου την ημέρα και μην αρχίσεις τα άσκοπα ξενύχτια απλά επειδή «δεν έχεις να ξυπνήσεις το πρωί». Χρησιμοποίησε αυτόν τον επιπλέον χρόνο που έχεις για να χουζουρέψεις στο κρεβάτι σου, να κάνεις διαλογισμό ή να διαβάσεις λίγες σελίδες από το βιβλίο σου. Αν πάλι σου λείπει ύπνος τότε είναι μία ευκαιρία να ξαναγεμίσεις τις μπαταρίες σου και να κοιμηθείς πιο πολλές ώρες απ’ ότι συνήθως αλλά ας είναι οι λεγόμενες καλές ώρες του ύπνου, χωρίς ξενύχτι.

6)    Γενικότερα κράτα τα επίπεδα της χαράς ψηλά. Ακόμα και αν φέτος είναι όλα τόσο διαφορετικά, διώξε τις αρνητικές σκέψεις και τα συναισθήματα του 2020 που σε έχουν επηρεάσει (και ίσως κυριεύσει) και φρόντισε τον εαυτό σου, δώσε και πάρε χαρά από απλές καθημερινές στιγμές με τον εαυτό σου ή με λίγα μέλη της οικογένειας σου. Η φροντίδα και η χαρά αυτή θα σε ανταμείψει και έτσι θα μπορέσει το σώμα σου και το πνεύμα να σου να κρατηθεί δυνατό και να συνεχίσεις να πορεύεσαι με θετική σκέψη.

Σου εύχομαι καλά Χριστούγεννα!

 

Από την Health Coach, Ιζαμπέλ Ραζή

www.isabellerazis.com

www.instagram.com/isabellerazis

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού

Scroll To Top