Άλλαξε τη σχέση σου με τον χρόνο από σήμερα! Τι προτείνει η health coach Ιζαμπέλ Ραζή

Άλλαξε τη σχέση σου με τον χρόνο από σήμερα! Τι προτείνει η health coach Ιζαμπέλ Ραζή

 

Η έννοια του χρόνου είναι βαθιά φιλοσοφική και έχει απασχολήσει μέχρι και την ελληνική μυθολογία όπου ο Χρόνος (ή Κρόνος), ο Θεός του χρόνου θεωρείται καταστρεπτικός αφού «τρώει τα παιδιά του». Η προσωποποίηση αυτή του θεού Κρόνου είναι σίγουρα τρομακτική αλλά αντιπροσωπεύει μία πραγματικότητα που απασχολεί τον περισσότερο κόσμο.

Πέραν όμως αυτών των βαθύτερων ανησυχιών, η ουσία εδώ είναι ότι έχεις -όπως όλοι- 24 ώρες σε μία μέρα και το κρίσιμο ερώτημα είναι πως να κάνεις χρήση αυτών των ωρών χωρίς να βλάπτεις την υγεία σου? Ποια είναι η πραγματική σου σχέση σου με τον χρόνο; Μήπως νιώθεις ότι είσαι σε ένα συνεχόμενο τρέξιμο. Να τα προλάβεις όλα? Νιώθεις ότι ποτέ δεν έχεις αρκετό χρόνο; Μήπως το βράδυ όταν ξαπλώνεις έχεις ενοχές ότι πάλι δεν πρόλαβες να ολοκληρώσεις ότι είχες προγραμματίσει;

Η επιλογή είναι δική σου. Άλλαξε τη σχέση σου με τον χρόνο από σήμερα! Δημιούργησε τον χρόνο και σταμάτα να τον ψάχνεις. Πάρε τον έλεγχο της ζωής στα χέρια σου και προγραμμάτισε τον χρόνο σου.

Σου προτείνω σήμερα τις παρακάτω απλές συμβουλές:

1.    Χρησιμοποίησε τεχνική αναπνοών

Αν μόνο και μόνο η σκέψη του Χρόνου σου δημιουργεί άγχος, ξεκίνα με το να συγκεντρωθείς στην αναπνοή σου. Μην αλλάξεις τίποτα άλλο αρχικά. Οι τακτικές ασκήσεις κοιλιακής αναπνοής θα σου αλλάξουν όχι μόνο τον τρόπο που αναπνέεις αλλά και τον τρόπο που σκέφτεσαι, την αυτοεκτίμηση σου, την σχέση σου με τον εαυτό σου και τους τρίτους αλλά, και το σημαντικότερο όλων, την σχέση μου με τον Χρόνο. Η εισαγωγή μερικών απλών τεχνικών αναπνοής τρείς φορές την ημέρα, όπως είναι η διαφραγματική και η κοιλιακή αναπνοή, θα σε βοηθήσουν να χαλαρώνεις στις δύσκολες στιγμές και θα είναι ευεργετικές τόσο για το νου σου όσο και για το σώμα σου. Όταν μαθαίνεις να ελέγχεις και να ορίζεις την αναπνοή σου βελτιώνεται η αυτοσυγκέντρωση σου και μαθαίνεις να έχεις εσύ τον έλεγχο της ζωής σου. Ελευθερώνεται το σώμα σου, αυξάνεις τα επίπεδα της ενέργειας σου και αυτόματα μειώνεται το άγχος στη ζωή σου και, με έναν σχεδόν μαγικό τρόπο, αλλάζει και η σχέση σου με τον Χρόνο.

2.    Άλλαξε τον τρόπο που εκφράζεσαι για τον χρόνο

Αντί να λες συνέχεια ότι δεν έχεις αρκετό χρόνο, ότι το σαββατοκύριακο πέρασε πολύ γρήγορα και ότι θα ήθελες να έχεις πιο πολύ χρόνο μέσα στην ημέρα, βασίσου στην ενέργεια σου και αναγνώρισε ότι ο Χρόνος είναι ακριβώς αυτό που εσύ αποφασίζεις τι θα κάνεις με αυτόν. Φώναξε δυνατά «Δημιουργώ Χρόνο» και «Έχω όσο Χρόνο χρειάζομαι». Ακόμα και αν νιώθεις ότι αυτές οι δηλώσεις δεν αντιπροσωπεύουν ακριβώς τη πραγματικότητα σου, άρχισε να προγραμματίζεις τον εαυτό σου προς αυτή την κατεύθυνση για να λειτουργείς με αυτόν τον τρόπο.

3.    Σημείωσε τα 5 μεγάλα θέματα που σε απασχολούν περισσότερο-η μεγάλη εικόνα.

Θα μπορούσε π.χ. να είναι:

-    Συνειδητή και εμπνευσμένη εργασία
-    Βέλτιστη σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία
-    Αυθεντικές και υποστηρικτικές σχέσεις
-    Φιλανθρωπία και γενναιοδωρία
-    Εκπαίδευση

Εστιάζοντας στη λίστα σου με αυθεντικότητα και ειλικρίνεια, συνέκρινε τις πέντε αυτές πρωταρχικές αξίες/ιδανικά σου και την λίστα των δραστηριοτήτων που σε απασχολούν συνήθως κατά την διάρκεια της ημέρας σου. Συμβαδίζουν? Αν όχι, τότε αφαίρεσε την (ή τις) δραστηριότητα(ες) που δεν κολλάνε με τις αξίες σου. Συνέχισε να αφαιρείς σταδιακά τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις που έχεις τυχόν δημιουργήσει στον εαυτό σου και που δεν συμφωνούν με τις πέντε top αρχές/ιδανικά σου.

4.    Συγκεντρώσου καθημερινά σε τρία πρωταρχικά «project» - άρχισε με αυτό που σου είναι το πιο δύσκολο

Σε αυτό το σημείο καλείσαι να επινοήσεις την ιδανική σου ημέρα, εστιάζοντας στα πρωταρχικά σου project και όχι μόνο στις υποχρεώσεις σου που πιθανόν να έχουν να κάνουν με την εργασία σου. Η ιδανική σου μέρα θα μπορούσε να είναι να γράψεις ένα άρθρο, να συναντήσεις έναν πελάτη ή συνεργάτη, να κάνεις μία ώρα yoga και να ασχοληθείς με το οικογενειακό δείπνο. Ότι έρχεται πέραν αυτού είναι μπόνους! Ίσως νοιώθεις ότι πνίγεσαι επειδή έχεις πάνω από τρία πράγματα να κάνεις καθημερινά. Στην περίπτωση αυτή, προσπάθησε να ολοκληρώσεις τουλάχιστον τρία project και πιάσου με τα υπόλοιπα μόνο αν υπάρχει ακόμα αρκετός Xρόνος. Βοηθάει να ξεκινάς το πρωί, ή μέχρι το μεσημέρι, με ότι σου φαίνεται πιο δύσκολο. Έτσι, θα έχεις μία αίσθηση ικανοποίησης που θα σου δώσει ενέργεια και διάθεση για το υπόλοιπο της ημέρας σου.

5.    Χρησιμοποίησε ημερολόγιο και όχι λίστα «to do»

Ότι γράφεις στο ημερολόγιο σου έχεις και πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες τελικά να το ολοκληρώσεις! Να υπολογίζεις τον χρόνο που χρειάζεται το κάθε τί και να σημειώνεις την αρχή αλλά και το τέλος. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγεις τα πολλά διαλλείματα και θα εστιάζεις σε αυτό που κάνεις την ώρα που το κάνεις.

Να θέτεις όρια στο κάθε τί που προγραμματίζεις. Πχ. ανάγνωση & απάντηση σε e-mail μία ώρα ή δύο ώρες, αλλιώς κινδυνεύεις να αναλώσεις όλη σου την ημέρα απαντώντας σε ε-mail!

Επίσης να σπας τις υποχρεώσεις σου και εργασίες σου. Π.χ. Να φτιάξω website. Αν το γράψεις έτσι στο ημερολόγιο σου είναι πολύ αγχωτικό. Γράψε καλύτερα «να τραβήξω τις φωτογραφίες για το website μου» ή «να γράψω την εισαγωγή» κλπ.

Κάθε Κυριακή βράδυ να αφιερώνεις 20’ για να προγραμματίσεις με λεπτομέρεια την ιδανική σου εβδομάδα και να γράψεις όλα σου τα project στο ημερολόγιο σου.

6.    Ανάθεση και αυτοματοποίηση
 
Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα! Είναι δεδομένο. Ο κάθε υπέρ-άνθρωπος έχει και την υποστηρικτή του ομάδα. Όταν αναθέτεις αλλά και τυποποιείς τις διαδικασίες ή τις εργασίες που σου δίνουν λιγότερη ευχαρίστηση τότε αυτόματα ελευθερώνεις πολύτιμο χρόνο για τους τομείς που είσαι καλή (ος) και εκεί που μπορείς να μεγαλουργήσεις και εν τέλει, να ευτυχίσεις.

Μερικές ιδέες:

-    Προσέλαβε έναν φοιτητή να σε βοηθήσει σε απλές εργασίες έναντι μικρού οικονομικού ανταλλάγματος.
-    Ανέθεσε δουλειές σε συναδέλφους ή μοιράσου δουλειές με συναδέλφους.
-    Βεβαιώσου ότι έχεις τα κατάλληλα συστήματα οργάνωσης. Πχ. ένα σωστό σύστημα οργάνωσης αρχείων σε βοηθάει να βρίσκεις γρήγορα ότι αναζητάς και σου λύνει τα χέρια.
-    Ζήτα επισταμένως βοήθεια από τον άντρα σου ή και τα παιδιά σου. Μία, δύο, τρείς, στο τέλος, θα συμμετέχουν όταν δουν ότι δεν τρέχεις εσύ να καλύψεις αυτό που δεν κάναν εκείνοι.
-    Αφιέρωσε ½ ώρα τον μήνα να κλείσεις όλα σου τα ραντεβού που έχουν να κάνουν με την περιποίηση σου (κομμωτήριο, μανικιούρ, μασάζ κλπ.).
-    Χρησιμοποίησε εύκολους και αυτόματους τρόπους πληρωμής των υποχρεώσεών σου.

7.    Ελευθερώσου από την τελειομανία

Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Ο χρόνος είναι μία σχετική και άτιμη έννοια κάποιες φορές. Ελευθερώσου από την ανάγκη να είναι τα πάντα προγραμματισμένα στην εντέλεια και η κάθε σου μέρα να είναι σούπερ παραγωγική. Είσαι άνθρωπος και όχι ρομπότ. Να συμπεριφέρεσαι στον εαυτό σου με καλοσύνη και να τον επαναφέρεις στον δρόμο αυτόν όταν πας να κάνεις αυστηρή αυτοκριτική. Μην κρίνεις συνέχεια τον εαυτό σου και απέκτησε μία ρεαλιστική αντιμετώπιση του χρόνου. Να είσαι θετική(ος) και να μην ξεχνάς να υποστηρίζεις την σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία σου.

 

Από την Health Coach, Ιζαμπέλ Ραζή

www.isabellerazis.com

www.instagram.com/isabellerazis

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!

Scroll To Top