Σχεδόν δύο χρόνια μετά την εμφάνιση της πανδημίας, που έχει στοιχίσει τη ζωή παγκοσμίως σε πάνω από 5,1 εκατομμύρια ανθρώπους και παρά τα lockdown που σε ορισμένες χώρες υπήρξαν παρατεταμένα και αυστηρά, τα περιστατικά του κορωνοϊού γνωρίζουν διαρκή άνοδο.

Ωστόσο ο κόσμος έχει κουραστεί και περιμένει τις χριστουγεννιάτικες διακοπές για να αποδράσει για λίγο από τη ρουτίνα και να ζήσει τη μαγεία των γιορτών.

Για όσους  δεν κατάφεραν να αποδράσουν, θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω εγώ στη γιορτινή Ρώμη έστω και νοερά. Θέλω να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μου από τα Χριστούγεννα στην αιώνια πόλη, στην εποχή του κορωνοϊού.

Με περισσότερο άγχος από τις άλλες φορές καθώς οι κυβερνήσεις των χωρών παίρνουν νέα μέτρα σχεδόν καθημερινά, αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για ένα γεμάτο τετραήμερο που τα είχε όλα.

Φυσικά πριν από την επιβίβαση προσκομίσαμε στο check in του αεροδρομίου τα απαραίτητα έγγραφα για να μπορέσουμε να ταξιδέψουμε.

Αυτά περιλάμβαναν μεταξύ άλλων: τo πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης σε ισχύ,  το PLF (Passenger Locator Form) της χώρας προορισμού (της Ιταλίας στην προκειμένη περίπτωση), ένα rapid test 24 ωρών το οποίο θα πρέπει να έχετε φροντίζει να κατεβάσετε στα αγγλικά από το gov.gr. , την ταυτότητα ή διαβατήριο και φυσικά την κάρτα επιβίβασης, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε online ή να παραλάβετε από τον γκισέ της αεροπορικής εταιρίας που ταξιδεύετε.

Μετά από σχεδόν δύο ώρες πτήση φτάσαμε στο Διεθνές αεροδρόμιο Leonardo da Vinci ή αλλιώς Fiumicino της Ρώμης. Πήραμε το τρένο και σε 40 λεπτά ήμασταν στο καρδιά της Ρώμης, όπου ήταν και το ξενοδοχείο μας.

Προσοχή: Υπάρχουν δύο τρένα που μπορούν να σας πάνε στο κέντρο της Ρώμης. Το ένα είναι το express, το οποίο κοστίζει 14 ευρώ και σας πάει κατευθείαν ενώ το άλλο είναι στα 8 ευρώ και θα πρέπει να κατέβετε στην στάση «Roma Ostiense», όπου θα πρέπει να πάρετε το μετρό για να βρεθείτε στο κέντρο.

Τα ξενοδοχεία στο κέντρο της Ρώμης είναι σε πολύ προσιτές τιμές και μπορείτε να κλείσετε ένα πολύ καλό δωμάτιο με 50-60 ευρώ τη βραδιά(2κλινο).

Φτάνοντας στη Ρώμη φροντίσαμε να προμηθευτούμε μια κάρτα απεριόριστων διαδρομών από τα αυτόματα μηχανήματα του μετρό για 72 ώρες, η οποία κόστιζε 18 ευρώ. Φυσικά υπάρχει η επιλογή για λιγότερες ή και για περισσότερες ώρες.

Την πρώτη ημέρα αποφασίσαμε να επισκεφτούμε κάποια από τα πιο γνωστά αξιοθέατα στο κέντρο της πόλης, στα οποία πήγαμε περπατώντας για να απολαύσουμε τη βόλτα μας.

Ξεκινήσαμε με την Piazza di Spagna ή αλλιώς Πλατεία της Ισπανίας, η οποία είναι μία από τις πιο διάσημες πλατείες της Ρώμης και ένα από τα δημοφιλέστερα σημεία συνάντησης της πόλης.

Ο συνδυασμός της μνημειώδους σκάλας, ενός οβελίσκου και μιας όμορφης εκκλησίας θα σας κάνει να αναζητήσετε άμεσα την φωτογραφική σας κάμερα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οίκοι υψηλής ραπτικής & επώνυμοι σχεδιαστές μόδας όπως Gucci, Dior & Valentino επέλεξαν να τοποθετήσουν ακριβώς έξω από την πλατεία καταστήματά τους.

Συνεχίσαμε με την Fontana di Trevi . Η Fontana di Trevi είναι το πιο διάσημο και το πιο όμορφο σιντριβάνι της Ρώμης, το οποίο βρίσκεται στη μικρή πλατεία Trevi που βρίσκεται στην περιοχή του Quirinale.

Είναι το μεγαλύτερο μπαρόκ συντριβάνι της πόλης ύψους 26 περίπου μέτρων και πλάτους 20 μέτρων.

Η «Fontana di Trevi» είναι από τα νεότερα μνημεία της Ρώμης, με ζωή 253 μόνο χρόνων, αλλά θεωρείται ένα μοναδικό ιστορικό μπαρόκ αξιοθέατο που συναντά κανείς στο κέντρο της Ρώμης.

Αφού πετάξαμε το κέρμα μας και κάναμε την ευχή μας κατευθυνθήκαμε στην Piazza Navona. Πρόκειται για μια πλατεία, γεμάτη από καφέ και εστιατόρια. Είναι το στέκι των πλανόδιων ζωγράφων που την έχουν μετατρέψει σε (τουριστική) υπαίθρια γκαλερί, έχει οβάλ σχήμα και ακολουθεί τη μορφή του πρώην σταδίου, που υπήρχε εκεί και είχε χτιστεί από τον αυτοκράτορα Δομιτιανό.

Συνεχίσαμε στο Πάνθεον όπου η είσοδος είναι δωρεάν και αξίζει να περιμένετε στην ουρά για να μπείτε.
Το Πάνθεον είναι σίγουρα ένα από τα πιο όμορφα και γοητευτικά αξιοθέατα στη Ρώμη. Πρόκειται για ένα ναό 2000 ετών, αφιερωμένο σε όλους τους Θεούς,  τόσο καλοδιατηρημένο που θεωρείται ακόμα και σήμερα, ένα από τα πιο σημαντικά αρχιτεκτονικά κτήρια του Δυτικού κόσμου.

Το Πάνθεον θεωρείται ένα αρχιτεκτονικό «θαύμα» που ακόμα και σήμερα η γεωμετρία του εντυπωσιάζει.  Η μόνη πηγή φωτός είναι ένα κυκλικό άνοιγμα στη μέση του θόλου περίπου 9 μέτρα, γνωστό ως oculus (λατινική ονομασία για το μάτι).

Αυτό είναι και το μοναδικό άνοιγμα στο κτήριο, δεν υπάρχουν ούτε παράθυρα, ούτε άλλες πόρτες, πλην της κεντρικής.

Μάλιστα όταν βρέχει το νερό απορροφάται από 22 μικρές τρύπες στο μαρμάρινο πάτωμα! Οι επιστήμονες πιστεύουν τώρα, ότι ο ναός κατασκευάστηκε έτσι, ώστε να «λούζει» με φως τον αυτοκράτορα όταν αυτός εισέρχεται στο ναό.

Αφού επισκεφτήκαμε λοιπόν κάποια από τα πιο σημαντικά μνημεία της πόλης αποφασίσαμε να πάμε στην περιοχή Trastevere για να απολαύσουμε παραδοσιακές ιταλικές μακαρονάδες και πίτσες.

Είναι μια πολύ γραφική μεσαιωνική περιοχή στη δυτική όχθη του Τίβερη και ένα όμορφο μέρος να περιπλανηθεί κανείς.. να γευτεί καλό φαγητό σε κάποιο εστιατόριο, να χαλαρώσει, ενώ ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο ζωντανά σημεία της πόλης, με έντονη νυχτερινή ζωή, με πολλά μπαράκια, καφέ και μπυραρίες.

Τη δεύτερη ημέρα αποφασίσαμε να πάρουμε το πρωινό μας με θέα το Κολοσσαίο, σε ένα από τα καφέ εστιατόρια που υπάρχουν απέναντι από ένα τα πιο εντυπωσιακά κτίρια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Χτισμένο στη μέση της πλατιάς κοιλάδας ανάμεσα στους λόφους Παλατίνο, Καίλιο και Εσκυλίνο, εκεί όπου ο Νέρωνας είχε βάλει τη λίμνη στους κήπους του Χρυσού Οίκου, το Κολοσσαίο, γνωστό την εποχή του ως Φλάβιο Αμφιθέατρο, ήταν το πιο επιβλητικό απ’ όλα τα μνημεία της αρχαίας Ρώμης: οι γιγαντιαίες διαστάσεις του δικαιολογούν πλήρως το όνομα που του αποδόθηκε πρώτη φορά κατά τους πρώιμους μεσαιωνικούς χρόνους, και το οποίο διατήρησε έκτοτε.

Το Κολοσσαίο έχει πρακτικό τρόπο σχεδίασης, κι αποτελείται από 80 θολωτές εισόδους που επέτρεπαν την είσοδο σε 50.000 θεατές!

Ο Αυτοκράτορας Βεσπασιανός χρησιμοποιούσε το μνημείο για να αυξάνει τη φήμη του, φιλοξενώντας καθημερινούς θανατηφόρους αγώνες με ελεύθερη είσοδο μεταξύ μονομάχων ή μονομάχων και άγριων ζώων. Είχε δύο πύλες, αυτήν της «ζώσης σαρκός» από την οποία οι μονομάχοι εισέρχονταν, και τη «νεκρική πύλη» από όπου απομακρύνονταν οι νεκροί από κάθε μάχη. Οι αγώνες διεξάγονταν για την τέρψη του κοινού. Οι πρώτοι αγώνες έλαβαν χώρα το 80 μ.Χ. από τον Τίτο και διήρκεσαν 100 μέρες.

Για να αποφύγετε τις ουρές, σας συμβουλεύουμε να κλείσετε εισιτήρια στην επίσημη ιστοσελίδα του μνημείου αρκετές μέρες ή εβδομάδες πριν το επισκεφτείτε.

Το εισιτήριο περιλαμβάνει, συνήθως, επίσκεψη στο Κολοσσαίο, τη Ρωμαϊκή Αγορά και το Παλατίνο και το εισιτήριο για τους ενήλικες είναι 16 ευρώ ενώ για τους ανηλίκους η είσοδος είναι δωρεάν.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τη Villa Borghese, η οποία είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια πάρκα της Ρώμης. Προσφέρει ένα ευχάριστο καταφύγιο από τους έντονους ρυθμούς στους δρόμους της πόλης. Το πάρκο διαθέτει μια λίμνη, ναούς, σιντριβάνια, αγάλματα και διάφορα μουσεία. Εμείς προτιμήσαμε να νοικιάσουμε μια από τις βάρκες στην κεντρική λίμνη του πάρκου και να απολαύσουμε τη βόλτα μας για 20 λεπτά.

Αφού περάσαμε την ημέρα μας εκεί κατευθυνθήκαμε στο κέντρο για να κάνουμε τη βόλτα μας στα μαγαζία. Η χρήση μάσκας στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους είναι υποχρεωτική και το μέτρο εφαρμόζεται πιστά από όλους για αυτό θα πρέπει να είστε προσεκτικοί.

Την τρίτη ημέρα επισκεφτήκαμε το Βατικανό. Αφού μπήκαμε δωρεάν στη βασιλική του Άγιου Πέτρου, είχαμε προμηθευτεί τα εισιτήρια μας για το μουσείο του Βατικανού και φυσικά την Cappella Sistina.

Η Καπέλα Σιξτίνα (Cappella Sistina) είναι ένα παρεκκλήσι στο Αποστολικό Παλάτι, την επίσημη κατοικία του Πάπα, στην πόλη του Βατικανού.

Οι τοιχογραφίες στην οροφή του παρεκκλησίου δημιουργήθηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο στις αρχές του 16 αιώνα και θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της δυτικής τέχνης.

Μετά το Βατικανό κατευθυνθήκαμε προς το Κάστρο του Αγίου Αγγέλου (Castel Sant’Angelo). Ωστόσο επειδή η διαδρομή μέχρι εκεί είναι μοναδική, επιλέξαμε να νοικιάσουμε ηλεκτρικά πατίνια κάνοντας παράλληλα τη βόλτα μας. Δεν υπάρχει ειδική λωρίδα για τα ποδήλατα και τα πατίνια για αυτό ήμασταν ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Αυτό το επιβλητικό κυλινδρικό κτίριο βρίσκεται στη δεξιά όχθη του ποταμού Τίβερη και είχε μια πολυτάραχη ιστορία, ενώ σήμερα είναι ένα εθνικό μουσείο.

Αφού περιηγηθήκαμε στο επιβλητικό κάστρο ανεβήκαμε στην κορυφή όπου και απολαύσαμε ένα ζεστό ρόφημα με θέα την πόλη και τον ποταμό Τίβερη.

Αφού λοιπόν επισκεφτήκαμε κάποια από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της πόλης πήραμε ένα παγωτό από τη πιο δημοφιλή gelateria στην Ιταλία.

Γνωστή για την υψηλής ποιότητας σοκολάτα τους, το παγωτό τους παρασκευάζεται με όλα τα φυσικά προϊόντα χωρίς τη χρήση οποιωνδήποτε υδρογονωμένων λιπών, αρτυμάτων, χρωστικών και μονοδιγλυκεριδίων λιπαρών οξέων.

Αφού πήραμε λοιπόν το παγωτό μας περπατήσαμε έως την Piazza Venezia. Μια από τις κεντρικότερες και ταυτόχρονα πολύβουες πλατείες της Ρώμης. Όποιος επισκέπτεται τη Ρώμη, αργά ή γρήγορα θα καταλήξει στην Piazza Venezia (Πιάτσα Βενέτσια).

Η πλατεία βρίσκεται στην καρδιά της Ρώμης, στους πρόποδες του Καπιτωλίνου Λόφου, στο τέλος της Via del Corso.

Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο μας καθώς το πρωί αναχωρούσαμε για την Αθήνα δεν μπορούσαμε να πάρουμε τα μάτια μας από τα χιλίαδες φωτάκια που στολίζουν τους πιο κεντρικούς δρόμους της αιώνιας πόλης.

Last Tip: Πριν ταξιδέψετε στην οποιαδήποτε χώρα και κάνετε την κράτησή σας, να ενημερώνεστε πρώτα, για τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση της εκάστοτε χώρας για τον Covid 19.

Mέχρι να τα ξαναπούμε…«Mind your own style»!

Από την Τζένη Γιαννίνου

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολουθήστε μας στο Instagram γιατί το govastileto.gr σας πηγαίνει παντού!