Σίγουρα θα γνωρίζετε παιδάκια που από πολύ μικρή ηλικία άρχισαν να διαβάζουν άπταιστα!
Η περιέργεια των παιδιών είναι αυτή που ευθύνεται για αυτές τις δεξιότητες!
Επιπλέον, είναι ενδιαφέρον ότι οι προσπάθειες των παιδιών και η ικανότητά τους να κάθονται ακίνητα και να ακούνε στην τάξη είχαν λιγότερη σχέση με την ακαδημαϊκή επιτυχία από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν έδωσαν μεγάλη σημασία σε έναν ακόμη παράγοντα ακαδημαϊκής επιτυχίας που ονομάζεται «προσπάθεια ελέγχου», αλλά και στην ικανότητα των παιδιών να μένουν προσηλωμένα στο μάθημα. Διαπίστωσαν ότι, ανεξάρτητα από αυτές τις δεξιότητες, τα παιδιά που έμοιαζαν περισσότερο περίεργα είχαν μεγαλύτερη πρόοδο στα μαθηματικά και στην ανάγνωση. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ. Prachi Shah:«Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι ακόμα και αν ένα παιδί εκδηλώνει χαμηλή προσπάθεια ελέγχου [ή εστίαση στην τάξη], μπορεί ακόμα να έχει τα βέλτιστα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, αν έχει μεγάλη περιέργεια».
Επομένως, την επόμενη φορά που το παιδί σας ρωτάει “γιατί;” πριν προλάβετε να του εξηγήσετε κάτι, θεωρήστε το σαν σημάδι ιδιοφυΐας! Στη συνέχεια, μπορείτε να πάτε με το παιδί σας μία επίσκεψη σε ένα μουσείο ή σε μία βιβλιοθήκη για να τα εξερευνήσει. Εκεί, όλο και κάτι θα του εξάψει την περιέργεια!