Η διατροφολόγος του govastileto.gr μας δίνει έξτρα συμβουλές για το ελαιόλαδο

Η διατροφολόγος του govastileto.gr μας δίνει έξτρα συμβουλές για το ελαιόλαδο


Όπως είναι ευρέως γνωστό, το ελαιόλαδο αποτελεί το πλέον ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες έλαιο αλλά και το περισσότερο θρεπτικό σε περίπτωση που καταναλωθεί ωμό. Παρακάτω σας δίνονται έξτρα συμβουλές τόσο για την αγορά όσο και για την αποθήκευση και κατανάλωση του ελαιολάδου.

ΑΓΟΡΑ: Προτιμήστε να αγοράζετε μόνο τυποποιημένο ελαιόλαδο μέχρι 5 λίτρων. Η πώληση χύμα ελαιολάδου σε 17κιλά δοχεία έχει απαγορευθεί από το 1998 με αγορανομική διάταξη, προκειμένου να παταχθεί η νοθεία.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ: Όσον αφορά την αποθήκευση συστήνεται το ελαιόλαδο να φυλάσσεται μακριά από το φως και σε μικρές συσκευασίες του 1-5 λίτρων σε σκούρα γυάλινα δοχεία ή ακόμα καλύτερα σε πήλινα, για να ανανεώνεται γρήγορα και να αποφεύγεται η οξείδωσή του. Η επιλογή ενός χώρου αποθήκευσης κατά προτίμηση σκοτεινού και δροσερού (10-18° C), χωρίς όμως υγρασία, είναι ο ενδεικνυόμενος καθώς οι συνθήκες αποθήκευσης του λαδιού επηρεάζουν σημαντικά τη γεύση, το άρωμα και το χρώμα. Το φως, οι υψηλές θερμοκρασίες και το οξυγόνο προάγουν την οξείδωση και αλλοιώνουν τη γεύση και την οσμή του ελαιολάδου. Το ταγγισμένο ελαιόλαδο αναδίδει οσμή ιδιαίτερα ενοχλητική. Ο χώρος κάτω από το νεροχύτη δεν ενδείκνυται λόγω αυξημένης υγρασίας.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: Το ελαιόλαδο έχει ακριβώς τις ίδιες θερμίδες με τα άλλα σπορέλαια που κυκλοφορούν στην αγορά, ωστόσο υπερέχει διαθρεπτικά και γι’αυτό θα πρέπει να προτιμάται έναντι των υπόλοιπων ελαίων. Ωστόσο, παρά την υψηλή θρεπτική του αξία το ελαιόλαδο θα  πρέπει να σημειωθεί να καταναλώνεται με μέτρο αφού εκτός των άλλων είναι και πάρα πολύ πλούσιο σε θερμίδες!

ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ: Το ελαιόλαδο είναι το είναι το πλέον ανθεκτικό έλαιο στην οξείδωση σε υψηλές θερμοκρασίες λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προτιμάται κατά το τηγάνισμα, όταν αυτό επιλεγεί ως μέθοδος μαγειρέματος, παρ’ όλο που η επικρατούσα άποψη υποστηρίζει την υπεροχή των άλλων λαδιών για το τηγάνισμα! Όσον αφορά το μαγείρεμα, καλό είναι το ελαιόλαδο να προστίθεται στο τέλος του μαγειρέματος έτσι ώστε τα πολύτιμα αυτά συστατικά καθώς και τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά (γεύση και άρωμα) να παραμένουν ανεπηρέαστα.

 

Σοφία Ελευθερίου, MSc

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος/ Υπεύθυνη λειτουργίας διαιτολογικού γραφείου ΔΙΑΤΡΟΣόΦΙΑ

Εθνικού Στρατού 6, Κηφισιά

2106200990 - 6947267649

info@diatrosofia.gr - www.diatrosofia.gr

 

Scroll To Top